32. Gissa ett tal
Skriv ett program som först slumpar fram ett heltal mellan 0 och 99 och därefter låter en spelare gissa detta tal.
33. Simulering av tärningskast
Skriv ett program som först låter användaren välja hur många tärningskast som ska simuleras.
34. En miljard tärningskast
Skriv ett program som simulerar en miljard kast med en vanlig 6-sidig tärning och räknar det maximala antalet sexor man fick i sträck.
35. Pekarsteg
Antag att p är en flyttalspekare med hexadecimala värdet 00FC34AD och antag att flyttalet är 8 byte stort. Vad har p för hexadecimalt värde efter att nedanstående sekvens exekverats?
38. En liten klass
Skapa en klass med namnet Elev. Bestäm själv vilka medlemsvariabler som ska ingå, dock måste efternamn och födelseår finnas med.
40. Datatypernas precision
Ett sätt att bestämma den noggrannhet med vilken datorn lagrar flyttal är att beräkna det minsta tal, ϵ, sådant att datorn kan skilja mellan 1 och 1+ϵ.